Poštovní služby
Základními poštovními službami jsou
- dodání poštovní zásilky do 2kg,
- dodání poštovního balíku do 10kg,
- dodání peněžní částky poštovním poukazem,
- dodání doporučené zásilky,
- dodání cenné zásilky,
- bezúplatné dodání poštovní zásilky do 7kg pro nevidomé osoby,
- služby, které vyplývají ze závazků členství ČR ve Světové poštovní unii.
Základní poštovní služby v plném rozsahu poskytuje pouze Česká pošta, s.p.
Díky liberalizaci trhu v souladu se Směrnicí 97/67/ES ale poštovní služby (od 1. ledna 2013) mohou podle zákona poskytovat i jiní poskytovatelé poštovních služeb, kteří podnikání v oblasti poštovních služeb oznámí Českému telekomunikačnímu úřadu.
S reklamací se obracejte na příslušnou pobočku České pošty. Neuspějete-li, kontaktujete ombudsmanku České pošty (viz adresa ústředí ČP níže) - zde. Co dělat, když Česká pošta neuzná reklamaci?
Více informací najdete v rubrice uplatnění reklamace.
Pokud poštovní službu poskytl nebo zajistil jiný provozovatel poštovních služeb (viz zde) obraťte se s reklamací nejprve na tohoto poskytovatele. Neuspějete-li, kontaktujte Český telekomunikační úřad.
Kontaktní údaje
Česká pošta, s. p.
- Politických vězňů 909/4, Praha 1
- P.O.BOX 99; 225 99 Praha 025
- Telefon: +420 221 131 111 (ústředna)
- Více informací na: www.ceskaposta.cz
Český telekomunikační úřad
- Sokolovská 219, 190 00 Praha 9
- pošt. přihrádka 02; 225 02 Praha 025
- telefon: +420 224004111, e-mail: podatelna@ctu.cz
- další informace viz: www.ctu.cz
Kontakty na další spotřebitelské organizace v ČR:
Právní předpisy a další informace:
- Zákon č. 29/2000 Sb., o poštovních službách - zde
- Vyhláška č. 464/2012, o stanovení specifikace jednotlivých základních služeb a základních kvalitativních požadavků na jejich poskytování - zde
- Nařízení vlády č. 178/2015 Sb., o stanovení minimálního počtu provozoven pro poskytování základních služeb - zde
- Směrnice 97/67/ES (poslední konsolidovaná verze) viz: zde