Předváděcí akce - nové praktiky

Předváděcí akce - úvod

Úvod

Autor: SČS

Č. vydání: klip 1

Předváděcí akce - část 1.

Jednoho dne našel pan Jaromír (75 let) ve schránce dopis s barevnou pozvánkou na akci, která je s manželkou zaujala. Na pozvánce bylo uvedeno: Máme pro Vás připravený velkolepý program! Ukázky výroby zabijačkových specialit spojené s přímo s ochutnávkou! Předání zabijačkových dobrot na základě přiloženého kuponu! Počet účastníků zabijačkových dobrot omezen. Proto neváhejte se včas rezervovat na našich rezervačních číslech. Dále byla na pozvánce upoutávka, že každý dvacátý účastník zabijačkových hodů získává pravou uzenou kýtu a dokonce našel v obálce i poukaz na odběr vepřových dobrot ZDARMA! Pan Jaromír se domníval, že si podle nabídky zdarma odnese nejen kuchařku, ale i 1x tlačenku, 2x jelítko, 2x jitrnici, 1 kg kýty a ½ kg česneku. Jelikož pozvánka platila pro dvě osoby, rozhodli se manželé, že na zmíněnou akci půjdou, zpříjemní si dopoledne a navíc ochutnají tolik dobrot. Takovému lákadlu se nedalo prostě odolat.
Když pan Jaromír s manželkou dorazil na uvedenou akci, zjistili, že se jedná o předváděcí akci zaměřenou na prodej nádobí a dek. Na dotaz pana Jaromíra, kdy bude ochutnávka zabijačkových specialit, prodávající sdělil, že ochutnávka specialit bohužel nebude, ale pokud si zakoupí předváděné zboží, obdrží jako dárek nějakou dobrotu. Když pan Jaromír zjistil, že žádná ochutnávka nebude a že nedostane zabijačkové produkty zdarma, odešel s manželkou zklamaně domů.

Autor: SČS

Č. vydání: klip 2

Předváděcí akce - část 2.

Co z návštěvy takovéto akce vyplývá?

Pan Jaromír udělal správnou věc, když odešel s manželkou domů a nenechal se přemluvit ke koupi většinou předražených výrobků. Jednalo se totiž o další taktiku firem, které se zabývají tímto tipem prodeje, jak dostat potenciální kupující na předváděcí akci.

Autor: SČS

Č. vydání: klip 3

Předváděcí akce - část 3.

Varujte se před „šmejdy“!

I když se od roku 2014 změnila novela zákona č. 634/1992 Sb. O ochraně spotřebitele tak, aby ochránila spotřebitele před předváděcími akcemi, aktivity prodejců, tzv. „šmejdů“ nijak výrazně nepolevili. Pouze změnili své taktiky a praktiky, kterými často i obcházejí zákony.

Autor: SČS

Č. vydání: klip 4

Předváděcí akce - část 4.

Na co si dát pozor?

- Předváděcí akce se konají stále, ovšem často pod jinou záminkou. Novými triky prodejců mohou být třeba pozvánky na „na soukromý jarmark“ masopust či ochutnávku s dárky ZDARMA a „bohatým kulturním programem“.
- Telefonát o výhře, kterou dotyčný obdrží pouze při účasti na přednášce o produktu.
- Pozvánka na akci konanou velkou a známou firmou, jako je třeba telefonní operátor nebo síť lékáren, ve které jsou za účast slibované několikatisícové slevové kupony a speciální prémie. Tyto firmy ovšem o konané akci nemají ani tušení a akce je klasickou předváděcí akcí.
- Triky s darovací daní – oznámení o vysoké výhře, kterou je ovšem možné získat jen při zaplacení darovací daně a další a další triky.

Autor: SČS

Č. vydání: klip 5

Stránek: 2, stránka: 1 | 2