Aplikace "hygienického balíčku" v praxi: správná praxe

Příručka „Zásady správné výrobní a hygienické praxe ve stravovacích službách“ volně přístupná na WWW

Souhrn:

Příručka „Zásady správné výrobní a hygienické praxe ve stravovacích službách, část I.“ je od 1.7.2006 volně přístupná na WWW Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Národního informačního střediska pro podporu jakosti. Na jejím vypracování se s odborníky podílela i profesní sdružení v oblasti cestovního ruchu a zástupci Ministerstva zdravotnictví.

Příručka je určena především subjektům působícím v oblasti stravovacích služeb a klade si za cíl seznámit podnikatele prostřednictvím uceleného přehledu a výkladu s požadavky evropské a české legislativy, přístupy k hygieně ve stravovacích službách v souvislosti s novými evropskými předpisy shrnutými do tzv. „hygienického balíčku“ (zejména nařízení ES č. 852/2004 o hygieně).


Podrobněji:

Příručku „Zásady správné výrobní a hygienické praxe ve stravovacích službách“ vydává Národní informační středisko pro podporu jakost jako výstup z Projektu NPJ 2006 a je určena především subjektům působícím v oblasti stravovacích služeb. Jejím cílem je seznámit podnikatele prostřednictvím uceleného přehledu a výkladu s požadavky evropské a české legislativy, přístupy k hygieně ve stravovacích službách v souvislosti s novými evropskými předpisy shrnutými do tzv. „hygienického balíčku“ (zejména nařízení ES č. 852/2004 o hygieně).

Na jejím vzniku a přípravě se podílelo Sdružení pro Cenu za jakost ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR. Velkou zásluhu na jejím vypracování má mnoho odborníků, zástupci profesních sdružení v oblasti cestovního ruchu a zástupci Ministerstva zdravotnictví.

Příručka je rozdělena na dvě samostatné části.
První, teoretická část, obsahuje srozumitelný a věcný přehled s potřebným komentářem a vysvětlivkami základních požadavků evropské a české legislativy, včetně uvedení příkladů obvyklých problémů a nedostatků a zkušenosti z praxe.

Část I. je od 1.7.2006 volně přístupná na WWW, prostřednictvím Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Národního informačního střediska pro podporu jakosti (www.npj.cz).

Druhá část, uživatelská, bude sloužit jako praktický návod k zavedení a plnění požadavků platných předpisů, hodnocení „současného stavu“ stravovacích zařízení, ukazovat cestu postupného zlepšování stavu stravovacího zařízení. Její součástí budou vzory vhodných formulářů a návody ke zpracování sebehodnocení.

Část II. bude od 1.9.2006 také volně přístupná na WWW obou výše uvedených organizací.

Obě části Příručky vyjdou v omezeném nákladu i tiskem. Téměř celý je určen členům SOCR ČR.

zavřít

23. 06. 2006 00:00